7.7.19

Co oči nevidí

Od podzimu minulého roku částečně žiju ve větším městě než doposud. Už minulé létě jsem si začala všímat zejména odpadků pohozených všude po zemi, věcí, co už zkrátka nejsou potřeba, odložených na ulici. Ve větším městě je to o hodně víc znát. Na jaře jsem se potom účastnila úklidu skládky právě v mém rodném městě, kde možná není takový nepořádek po zemi, v lese za městem je ale o to větší. Mimoto všechno se i mě dotklo (a chytlo mě) "hnutí" či životní styl zero waste, který se snaží 
o minimalizaci odpadového dopadu (no nezní to kouzelně?) lidského života na životní prostředí. 

Nemám v plánu nikomu nic nutit, kdyby se ale po zhlédnutí těchto fotek měl alespoň jeden člověk 
o něco víc zamyslet nad tím, jestli něco vyhodí nebo ne a jestli se to nedá koupit v udržitelnějším balení, tak to splnilo účel. 
Ve mně osobně pohled na přeplněné koše a kusy nábytku a jídla na ulici už opravdu budí smutek, dřív jsem to ale neřešila vůbec a nenapadlo mě přemýšlet nad tím, jak se mnou používané věci vyrábí a kam se potom podějou. Dnes už to vidím jinak a let me tell you, přišlo to velmi, velmi postupně. Společně s tím se dostavilo i uvědomění, že nepotřebuji a ani nechci tolik věcí ve svém životě, přišla s tím i změna jídelníčku, postoje k nakupování obecně ... a vlastně i jiný přístup k sobě i ostatním lidem. Atd., atd.
Zároveň mám také pořád co zlepšovat a přestože o tom něco málo vím, nevím všechno a to vím jistě.

Jediné, co vlastně chci říct, je zajímejte se. Nemám na to na všechno recept, ale zájmem se, myslím, dá vyřešit (nebo spíš uvědomit a tím spíš řešit) mnohé - zájmem o svůj efekt na prostředí i lidi okolo vás. 
Ráda bych se v brzké budoucnosti podělila o více informací o tomto způsobu života, na druhou stranu, blogů zabývajících se pouze tímto je přehršel. Uvidíme, pro tuto chvíli jsem ale chtěla sdílet tyto fotografie. 
A poslední věc - není nutné všechno dělat perfektně, snaha se počítá.

P. S. Níže uvedené fotky jsou ilustračním výběrem.



































Žádné komentáře:

Okomentovat